onsdag 1 februari 2012

Januari slut och inget bloggande alls

Så var januari slut och jag har inte skrivit något inlägg alls. Har börjat jobba igen efter 13 månaders föräldraledighet och det är väl delvis svaret på varför inget har blivit skrivet. Kvällarna har ägnats åt de nya kursplanerna, rätta och läsa in sig på nya områden (typ Stormaktstiden för nån som aldrig jobbar i 6:an tidigare). Jag har enkelt inte orkat eller prioriterat. Men jag har i alla fall lyckats läsa. 7 böcker blev det i januari, dock ingen från Färöarna som var månadens land i den nordiska läsutmaningen.

Temat för januaris läsning verkar vara spänning. Denise Rudbergs Två gånger är en vana, Den sjätte gudinnan och Pojken i hiss 54 av Karin Alfredsson, Rättvisans mörker av Donna Leon och Paul Austers Slumpens musik. Dessutom 2 ungdomsböcker. En helt okej läsmånad med många bra böcker. Bäst var min nya favorit Paul Auster.

Hur blir det i februari? Läser för tillfället två spännande deckare; Hans Koppe och Elly Griffiths. Danmark är månadens land i läsutmaningen och jag har reserverat Jussi Adler-Olsen på bibblan. Dessutom är Jo Nesbös nya bok på väg till min brevlåda. Låter som ytterligare en deckarmånad?

Denna månad ska jag göra fler inlägg än förra i alla fall.

1 kommentar:

  1. Tur att jag har valt franskt och relationsrikt till nästa bokträff! Har du inte läst Amanda Hellbergs senaste rekommenderar jag den, men läs nummer 2 först. Vi ses snart!

    SvaraRadera