fredag 2 december 2011

Veckans bokbloggsjerka

Idag svarar jag på veckans bokbloggsjerka som handlar hur man får tag på sina böcker.

Hur får du tag på dina böcker? Köper du eller lånar du dem? Finns det någon internetbokhandel som du anlitar oftare än andra? Kort sagt: beskriv hur du får tag på dina böcker som trängs i bokhyllan och som gör allt för att fånga ditt intresse.

Tidigare köpte jag nästan alla mina böcker, framför allt på adlibris och gärna i pocket. Bokhyllorna är fulla nu så jag gör bara några beställningar per år, typ sommar och jul. Istället har jag insett vilket underbart bibliotek jag har, springer där flera dagar i veckan (kan bero på att jag är föräldraledig). Så fort jag hittar nån bok jag vill låna reserverar jag den och sen dyker den helt plötsligt upp. Gärna 4 stycken på en gång. Men låna är billigt, sparar plats och ger mig chans att läsa nyutkomna böcker.


Hur gör du?

6 kommentarer:

  1. Om jag någongång läst ut alla böcker som finns i bokhyllan så ska jag också låna på biblioteket :)

    SvaraRadera
  2. Haha det var ju nästan tur att dina bokhyllor blev fulla så du upptäckte biblioteket! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har köpa, olästa böcker hemma och varierar det med låning på biblioteket :P

    SvaraRadera
  4. Jag har mängder med olästa böcker i min bokhylla men de lockar aldrig. Konstigt...

    SvaraRadera
  5. Kommer selv rigtig meget på en del biblioteker og låner da også bunker af bøger der. Men jeg er også glad for at gå til forskellige arrangementer på bibliotekerne.
    Selv er jeg igang med at bygge mit eget bibliotek hjemme og jeg har masser af plads!

    SvaraRadera