tisdag 6 december 2011

Perfekt läsning till trött läsare

Omslagsbild: Bröllopsfixaren        Efter att ha haft svårt att komma igång med läsningen lånade jag Marita Conlon-McKennas Bröllopsfixaren. Den var perfekt för mig, bara glida in i läsningen utan att behöva tänka för mycket. Jag har tidigare läst hennes En liten hattaffär på hörnet, en ljuvlig historia. Bröllopsfixaren var inte lika bra men klart läsvärd.

Maggie Ryan är en medelålders änka med tre döttar runt 30. De är alla singlar och mammas största önskan är att hitta varsin drömman till dem. Hon jobbar hårt på det, försöker para ihop sina döttrar med lämpliga män. Det går väl sådär men hon kämpar på. Den är rätt förutsägbar i handlingen, jag har ganska snart räknat ut hur det ska gå. Men det gör inte så mycket. Miljön är charmig, alltid mysigt att läsa om Dublin och Irland. Personerna i historien är också sympatiska och man gillar dem direkt. Även mamma Maggie. Jag gillar den här typen av böcker att läsa ibland men det finns bättre böcker i genren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar