måndag 18 juni 2012

Sommarlov = ungdomsböcker

Är inne på min andra sommarlovsdag, eller semster heter det väl även för lärare. Brukar alltid inleda mina ledigheter med att plöja ett antal ungdomsböcker för att varva ner. Likaså iår. Innan jag lämnade jobbet kom en ny sändning böcker och jag tog med mig ett tiotal hem. Tre har jag redan läst (Ingen du känner av Christina Wahldén, Sjutton år och skitsnygg av Emma Granholm och Lisa Bjärbos senaste Allt jag säger är sant). Ett antal återstår och jag ser fram mot att läsa Eld och Jellicoe road.  Får se hur många jag orkar läsa innan det behövs något annat.Ofta läser jag ofta samma sorts ungdomsböcker, har svårt att hitta skräckböcker och "killböcker" Några tips?




En del av böckerna att läsa

1 kommentar:

  1. Läser Amanda Hellbergs Jag väntar under mossan nu och den är skitläskig. Annars undviker jag ungdomsböcker på sommaren då det känns lite som jobb.

    20/8 är förresten bokträffen med Mrs Dalloway och Timmarna som tema. Kom med!

    Men vi ses väl innan dess hoppas jag!

    SvaraRadera