tisdag 18 oktober 2011

Teen Read Week

Läste hos Enligt O att det var Teen Read Week den här veckan. Dags för lite ungdomsboksläsning. Det passade väldigt bra eftersom jag nu senaste veckan läst flertalet ungdomsböcker. Har läst Monica Zaks Kasta syra, en kort, lättläst bok om en tjej i Bangladesh vars liv blir förstört när en kille kastar syra på henne för att hon inte vill gifta sig med honom. Sen läste jag Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av Emmy Abrahamson. Ljuvlig titel och rolig bok. Recension kommer snart. Även den aktuella Pojkarna av Jessica Schiefauer blev färdigläst i helgen. Den är nominerad till August-priset och det är ett bra val, precis som Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Vad finns att läsa den här veckan? Förra årets vinnare av August-priset, Jenny Jägerfeld Här ligger jag och blöder, väntar på att bli läst innnan den ska till biblioteket. SEn får vi se om det finns nåt som väntar på biblioteket. Så då kan jag läsa massor av ungdomsböcker denna vecka av en bra anledning.

Har du några bra tips på ungdomsböcker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar