onsdag 21 september 2011

Lång tid!

Oj, det var längesen jag skrev. Datorn har strulat och jag har inte haft tid. Men jag har läst en hel del. Nu har jag kommit in i något läskoma där jag bara läser. Hoppas det stannar så ett tag. Senaste böckerna jag läst är Kate Mortons Den glömda trädgården, Allison Perasons Jag tror jag älskar dig och igår läste jag ut Johanna Lindbäcks nya ungdomsbok Välkommen hem. Riktigt bra böcker allihop. På läslistan finns en mångd böcker men först Tigermammans stridsrop av Amy Chua, som jag lånat på biblioteket så den måste bli utläst innan den ska tillbaka. Sen ska jag läsa Jesper Bengtssons bok Burma en resa i diktaturens skugga. Jag var och lyssnade på honom igår och han var väldigt intressant att lyssna på och fick mig att plocka fram boken ur bokhyllan, där den legat en bra tag. Hoppas boken är lika bra som hans föreläsning om Burma och Aung San Suu Kyi.

1 kommentar:

  1. Nyfiken på Tigermamman, men den låter mest som en bok för dig. Tråkigt att vi inte sågs i fredags. Det får bli en annan gång. Ska du på mässan? //Linda

    SvaraRadera